Dit zijn de voordelen van werken met Google Ads
Waarom zou je adverteren in Google, een zoekmachine waar je ook gratis in gevonden kunt worden? Google Ads biedt meer voordelen dan je denkt, hier zijn vijf redenen om te adverteren in Google.
1. Direct zichtbaar in Google
Met SEO kun je bovenaan komen te staan zonder een cent te betalen. Maar dit duurt enige tijd, met SEA sta je wellicht morgen al bovenaan in de zoekresultaten. Google Ads geeft je een vliegende start terwijl zoekmachine optimalisatie je helpt op de lange termijn.
2. Bereik direct de doelgroep
Mensen die een zoekopdracht ingeven zijn op zoek naar een specifiek product. Als jouw pagina tevoorschijn komt met het juiste aanbod dan ligt de kans op conversie aanzienlijk hoger dan bij een bezoek aan de hoofdpagina van je webshop. Dit vereist wel een goed begrip van de Keyword Planner, zo kom je bovenaan te staan op het juiste moment.
3. Betaal alleen voor kliks, niet voor views
PPC staat voor Pay Per Click. Google Ads werkt op basis van klikken, voor een weergave hoef je niet te betalen. Zo kun je langzaam maar zeker werken aan naamsbekendheid. Iemand die niet direct interesse heeft in je huidige aanbod herkent de volgende keer wel jouw naam. Zo krijg je gratis exposure en bouw je aan een merk.
4. Ook voor kleine bedrijven
Grote bedrijven worden steeds groter omdat ze enorme marketing budgetten tot hun beschikking hebben. Daar kun je als kleine ondernemer haast niet tegenop boksen via traditionele kanalen. Uiteraard helpt een flink budget met adverteren in Google Ads, toch kun je met slim plannen en keywords onderzoek enorm scoren en gezien worden tussen de concurrentie. Op dit speelveld is iedereen welkom.
5. Laat zien waarom je beter bent
Wat is jouw USP? Waarom moeten klanten kiezen voor jouw webshop? Je kunt adverteren met standaard producten die veel winkels leveren, je maakt meer kans met producten of diensten die uniek zijn voor jouw organisatie. Bepaal jouw Unique Selling Point en zet daar op in bij het inrichten van de campagne.
Wat je moet weten over Google Ads
Hoewel Google in eerste instantie lijkt op een neutraal gerangschikte collectie aan links zijn er een aantal betaalde mogelijkheden die naadloos verweven zijn met de rest. Een melding van ‘advertentie’ voor de link is vrij duidelijk, toch zijn er een aantal ‘verborgen’ opties voor ondernemers om beter gevonden te worden. SEO en SEA zijn belangrijke tools om jouw publiek te bereiken. Dat was al zo toen het nog Google AdWords heette, met Google Ads en zoekmachine optimalisatie is er nog veel meer mogelijk dan bieden op een keyword. Als je samenwerkt met online marketing professionals kun je meer rendement halen uit jouw marketing budget.