Drukwerk voor je bedrijf
Iedere ondernemer is ermee bezig om zijn of haar bedrijf op de kaart te zetten. Er zijn tal van marketingmogelijkheden om dit te bewerkstelligen. Een van die mogelijkheden is het gebruik van drukwerk. Waar dit in het verleden de meest gebruikelijke strategie was, wordt dit tegenwoordig een stuk minder toegepast. Dat is zonde, want drukwerk blijft nog altijd zeer effectief.
Het inzetten van posters, flyers en zelfs boeken
Voor het creëren van naamsbekendheid onder nieuwe potentiële klanten werd vroeger veel gebruik gemaakt van posters en flyers. Dit wordt nog steeds gedaan, maar een stuk minder. Toch blijkt dit nog ontzettend effectief. Tegenwoordig gebruiken steeds meer bedrijven online-instrumenten, maar doordat bedrijven online gaan oriënteren komen er weer mogelijkheden open op de offlinemarkt.
Een totaal andere manier is het gebruik van boekwerken. Dit is geen middel om in te zetten voor (koude) acquisitie, maar eerder voor klanten die al bekend zijn met je bedrijf en er een grote affiniteit mee hebben. Ook voor bekende merken in een bepaalde branche kunnen ervoor kiezen om een boekwerk of een magazine uit te brengen. Dit magazine/boekwerk kan over je bedrijf gaan, maar kan ook puur informatief zijn over de branche waar je werkzaam in bent. Jouw bedrijf bouwt betrouwbaarheid op en klanten ontwikkelen een betere binding met je bedrijf.
Uiteraard is dit voor kleine bedrijven minder interessant, gezien het gepaard gaat met hoge kosten en deze voor kleinere bedrijven effectiever zijn in te zetten.
Financiële plaatje laag houden
Voor bedrijven is het financiële plaatje een van de belangrijkste factoren om deze methode niet te kiezen. Maar het is mogelijk om deze kosten relatief laag te houden. Werk samen met een partij die je hierin helpt en de lastige zaken uit handen neemt. Zo kun je hier een magazine in kleine oplage laten drukken. Grote oplage kan uiteraard ook, maar om de kosten (zeker aan het begin) zo laag mogelijk te houden is het voor de meeste bedrijven aantrekkelijker om in eerste instantie te kiezen voor kleine oplage.